WELCOME TO MY BLOG

Sunday, February 19, 2012

Ghost Rider II is comeback


Semalam berkesempatan tengok filem aksi lucu dan gempak lakonan aktor terkenal hollywood, Nicolas Cage dlm filem terbarunya Ghost Rider 2 : Spirit of Vengeance.
Memang terbaiklah layan 3D. Penuh dengan aksi dan tidak membosankan langsung..hahaha rugi kalo tak tengok.

Sinopsis
Mengisahkan Johnny Blaze(Nicolas Cage) menjalani hidup terasing kerana memiliki kuasa. Dalam cuba memahami kuasa yang diperolehnya daripada perjanjian dengan syaitan itu, dia sebenarnya masih mempunyai jiwa mulia manusia yang mahu menggunakan kuasanya pada saluran yang betul.

Blaze mendapat kekuatan dari neraka setelah menjual jiwanya kepada setan bernama Mephistopheles pergi ke sebuah daerah di Eropah Timur. Di daerah tersebut, Blaze juga mencari orang yang boleh melepaskannya dari perwatakan Ghost Rider. Dia tidak menyukai kekuatan tersebut.

Dalam perjalanan tersebut, Blaze bertemu dengan seorang pendeta yang bernama Moreau (Idris Elba). Dia meminta Blaze untuk melindungi seorang ibu dan anak yang dikejar Roarke Carrigan (Johnny Whitworth). Carrigan sebenarnya adalah manusia biasa yang mendapat kekuatan dari iblis. Tidak cukup sampai di situ, iblis juga ingin merasuki jiwa bayi yang baru saja lahir.

Hal tersebut memaksa Blaze untuk kembali menggunakan kekuatan setannya. Dia harus melawan kekejaman Carrigan yang juga memiliki kekuatan seimbang dengan Blaze.
Untuk mengetahuinya lagi ayuh serang panggung. Tak rugi beb kompem puas hati.okbai

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...