WELCOME TO MY BLOG

Friday, July 9, 2010

Renung2kan dan selamat beramal



"Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, kecuali mereka yang berpesan-pesan kepada kebaikan dan berpesan-pesan kearah kesabaran."

"La takrobuzzina."janganlah kamu mendekati zina.

"Ingatlah 5 perkara sebelum 5 perkara." ingat sihat sebelum sakit, kaya sebelum miskin, muda sebelum tua, lapang sebelum sempit, hidup sebelum mati.

"Setiap yang bernyawa akan merasai kematian…” .mati tidak akan cepat dan lambat walau sesaat pun.

"Berjuanglah selagi kita mampu dan hiduplah dengan memberi sebanyak-sebanyaknya dan bukan menerima sebanyak-banyaknya."










Bila hati sudah sayang...



Biler kiter syg org tu,
Kita tunggu dia lame pun x per,
Tapi biler dia tunggu kiter???dia marah2...
Hati kate ala, adatlah ada yang menunggu & ditunggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pun x pe layan dia yg tengah bosan,
Tapi biler kite bosan, ada dia layan kiter???
Hati kate, x pe dia busy kott!!!



Biler kiter syg org tu,
Kita gaduh ngan dia, kita diam jer...
Tapi dia heboh 1 dunia...
Hati kate x per, dia tension tue...



Biler kiter syg org tue...
Kita call nak ckp dengan dia...
Tapi dia bagi phone kat org len atau matikan...
Biler jd cam2, x per...
Hati kata, x pe...lyn je, kawan dia kawan kiter gak...



Biler kiter syg org tu...
Kita bercerita dengan dia, citer dengan
tunggul lagi baik...

Tapi biler dia bercerita dengan kita???
Kita dengar, sepatah2 kite kena ingat...
klu x ingat kita yang kena marah
Hati kata x pe, syg katakan…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lapar...
Tapi kiter bagi sume makanan kita kat dia...
Hati kata, ala jaga lah hati dia, sian dia…




Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bagi dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih, dia suruh jugak kiter lyn dia bila dia bosan...
Adil ker???Hati kata, ala bukan selalu pun...





Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dengar dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Hati kata, ala x per, x kan dia nak berkepit ngan kita 24 jam...






Biler kiter syg org tu,
Kita x pernah pentingkan diri sndiri,
Tapi dia hipokrit tahap gaban..
Hati kata x per, dia memang cam2 kene lah terima...

Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nak tinggalkan dia selama2nya,
Tapi dia x tahu kiter berdepan dengan maut,
Walopun kiter sakit,dia kata kat kiter, sakit bese2 jer, jangan nak mengarut...
Hati kata, camnelah dia biler kiter x de, mesti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x sanggup tengok dia derita,
Tapi dia x pernah hargai diri kiter,
Hati kata, tau x betapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup tinggalkan dia selama2nya untuk dia bahagia...
Tapi adakah dia tahu pengorbanan kiter??
Hati kata, x pe, janji dia bahagia...



Dan...
Biler kiter dah tingglkan dia selama2nya...
Dia datang ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mengata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kiter tunggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia time bosan...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukan call kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dengar luahan hati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kiter kelaparan sebab dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rehat kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan sakit kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pentingkan diri dia sendiri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tengok penderitaan kiter...

NAMUN SEMUANYA TELAH TERLAMBAT....





HARGAILAH ORANG YG KITA SAYANG...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...