WELCOME TO MY BLOG

Wednesday, August 19, 2009

sepi...

harini rabu 19/08/2009,aku dtg lewat kerja 15 minit..bangun lambat,jalan jammed..lori,lori,lori..mmg banyak btol lori kt laluan aku nk sampai ke tempat kerja..adoi..sampai jer kt tmpt kerja terus aku on9..aku surf internet bace paper..n then terasa nk update je blog nie..
ntah knp terasa shahdu n pilu je hati di pg ini..
aku teringat kisah2 aku mase kecik2 dulu,teringat family aku,teringat ayah,mak aku..smlm baru col ayah aku borak2 kosong jer dgn dia..alangkah indahnya klo dpt hidup seperti dulu..tp kini semua dh berubah..masa dan keadaan telah merubah segalanya..segala perubahan berlaku dgn cepat..
aku sedar hidup mesti diteruskan juga...
tak perlu kecewa,set kan kepala utk menempuh hari2 mendatang..tggl 2 hari lg sebelum ramadhan menjelang tiba..syukur tahun nie aku dh x merantau jauh lg..klo tahun lepas aku d negeri org,berpuasa n berbuka sorg2 tanpa mak,adik2..kini aku bersama mereka..cuma ayahku jauh tak bersama lg..keluarga yg dulunya happening kini tggl kenangan..tak perlulah diceritakan..
semua takdir....
aku teringat kembali zaman sekolah ku dahulu..mak bekalkan aku mknn utk aku ke sekolah..pagi2 dah masak sebelum mak pergi kerja..sehingga kini masih lg membuat perkara yg sama utk adik2ku..kuatnya pengorbanan mak aku..tak pernah rasa jemu..aku sayang sgt mak aku..tp aku tak reti nk meluahkan n nak menunjukkan kasih sygku..aku perlu belajar lg dan lg..aku masih mentah..
aku perlu membantu mak aku,adik2 ku masih belajar..aku rase bebanan jugak..tp x perlu aku kisahkan sgt sbb bila teringat mak aku buat selama ini,aku fikir aku mmpu jugak buat..
aku nk sgt family bahagia..aku nk sgt bahagiakan mak n jugak ayahku..
aku perlu bekerja keras..tp aku rasa aku x mmpu buat aper yg mak aku buat tuh..aku doakan kesejahteraan mak aku,kekuatan pd mak aku,kesihatan yang baik berpanjangan..buat ayahku pun begitu jugak..
aku dh tak tahu nk buat aper..aku tulis ni pun sbb aku rinduuuuuuuuuu pada mereka semua..!aku syg mak,ayah,adik2 ku..love u all..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...