WELCOME TO MY BLOG

Sunday, August 30, 2009

MERDEKA kali ke-52 dan ke 23 utk diriku..


Tinggal beberapa jam lg untuk sampai ke detik 12mlm 31 ogos 2009.Bulan penuh kenikmatan,bulan ramadhan dan juga bulan kemerdekaan negara kita, Malaysia. Tiba-tiba semangat patriotik semakin meninggi, ini adalah kerana aku merasa bangga akan kemakmuran dan keharmonian hidup antara kaum di sini. Dan pastikan ianya akan berkekalan selama-lamanya.
Syukur ke hadrat allah ta’ala walaupun
banyak dugaan yang menimpa, negara masih mengekalkan ciri-ciri keharmonian yang telah diwarisi dari nenek moyang kita. Ingat untuk mengekalkannya adalah sukar berbanding untuk memusnahkannya. Namun aku percaya masih ramai yang inginkan negara ini berada dalam
keadaan seperti sekarang.
Sebagai pengguna internet yang
boleh dikatakan agak aktif malah seorang penulis blog sampingan juga, kita mampu untuk mengekalkan keharmonian dan kemakmuran negara. Malah aku rasa cara yang digunakan k bersama-sama menyambut hari kemerdekaan dengan cara yang tersendiri. Masih
lebih berkesan dan lebih cepat untuk sampai kesegenap pelusuk dunia.
Dengan penuh bangga dan keinsafan aku
ingin melaungkan sepenuh jiwa dan ragaku..MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!!!yeahhhhhhhhh..

Sunday, August 23, 2009

hari ini hari puasa...


hari pertama puasa mmg penat beb..naseb bek x kena hari kerja..huhu.. sahur pg td aku mkn sikit jer,berbuka ptg ni x tau l nk lg nk mencekik aper....simple2 jer kot.. haus nyer tekak nih...rase nk menyelam pn ada..hot hot hot..arghhh.. ape2 pn puasa tetap puasa..jgn tak puasa k..pissss!

Saturday, August 22, 2009

Konvoi Kembara Merdeka PROCC 2009 Jelajah Terengganu


acara pemasangan bendera terengganu,malaysia,procc


inilah barisan kita..


sejuk engine dulu beb


nakhoda procc terengganu vs panglima ipd marang


pengembaraan dalam mood standby


penyusunan kedudukan..


meriahnyer..


posing..


parking lot


merdeka!


berkumpul d TTI..


berhadapan laut pantai setiu..akukah itu??huuuu


smgt kemerdekaan..


ramai jugak kereta yg hadir..



jauh perjalanan luas pemandangan..


berhenti untuk makan tengahari..kita minum dulu..........


inilah dia otai-otai procc terengganu yg dpt dikumpulkan


acara menyusun kereta


di hadapan perkarangan IPD Marang


berkumpul di IPD Marang untuk menyampaikan sumbangan derma


lepaking jap..

Wednesday, August 19, 2009

sepi...

harini rabu 19/08/2009,aku dtg lewat kerja 15 minit..bangun lambat,jalan jammed..lori,lori,lori..mmg banyak btol lori kt laluan aku nk sampai ke tempat kerja..adoi..sampai jer kt tmpt kerja terus aku on9..aku surf internet bace paper..n then terasa nk update je blog nie..
ntah knp terasa shahdu n pilu je hati di pg ini..
aku teringat kisah2 aku mase kecik2 dulu,teringat family aku,teringat ayah,mak aku..smlm baru col ayah aku borak2 kosong jer dgn dia..alangkah indahnya klo dpt hidup seperti dulu..tp kini semua dh berubah..masa dan keadaan telah merubah segalanya..segala perubahan berlaku dgn cepat..
aku sedar hidup mesti diteruskan juga...
tak perlu kecewa,set kan kepala utk menempuh hari2 mendatang..tggl 2 hari lg sebelum ramadhan menjelang tiba..syukur tahun nie aku dh x merantau jauh lg..klo tahun lepas aku d negeri org,berpuasa n berbuka sorg2 tanpa mak,adik2..kini aku bersama mereka..cuma ayahku jauh tak bersama lg..keluarga yg dulunya happening kini tggl kenangan..tak perlulah diceritakan..
semua takdir....
aku teringat kembali zaman sekolah ku dahulu..mak bekalkan aku mknn utk aku ke sekolah..pagi2 dah masak sebelum mak pergi kerja..sehingga kini masih lg membuat perkara yg sama utk adik2ku..kuatnya pengorbanan mak aku..tak pernah rasa jemu..aku sayang sgt mak aku..tp aku tak reti nk meluahkan n nak menunjukkan kasih sygku..aku perlu belajar lg dan lg..aku masih mentah..
aku perlu membantu mak aku,adik2 ku masih belajar..aku rase bebanan jugak..tp x perlu aku kisahkan sgt sbb bila teringat mak aku buat selama ini,aku fikir aku mmpu jugak buat..
aku nk sgt family bahagia..aku nk sgt bahagiakan mak n jugak ayahku..
aku perlu bekerja keras..tp aku rasa aku x mmpu buat aper yg mak aku buat tuh..aku doakan kesejahteraan mak aku,kekuatan pd mak aku,kesihatan yang baik berpanjangan..buat ayahku pun begitu jugak..
aku dh tak tahu nk buat aper..aku tulis ni pun sbb aku rinduuuuuuuuuu pada mereka semua..!aku syg mak,ayah,adik2 ku..love u all..

Tuesday, August 11, 2009

Malaysia vs Man Utd 20/07/2009


ok lah tu 2-0 jer 2nd game..


line up malaysia..hidup malaysia..yeah!


rase mcm kat mexico..mexican wave tuu..fuyooo


perlawanan baru nak mula..gambar kurang elok disebabkan kamera murah..ngeh3


beratur nok masuk..mcm budak sekolah..hiiii



bundle jersey/aksesori..tp gua tak beli sbb gua bkn fanz man utd..hahahah


masul awl..cop tempat duduk dulu..heeee


RM58 vip seat..ramai siot..adoi yai nk posing pn susah.ngeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...