WELCOME TO MY BLOG

Thursday, May 15, 2014

Nabi ku idolaku Muhammad SAW



Ya Rasulullah..
Aku merinduimu..
rindu walau tidak pernah bertemu..
rindu yang hadir seperti salju..
dingin mendamaikan aku..
wahai Rasulku, kaulah KEKASIH hatiku..
Aku ingin BERTEMU denganmu..
Ingin berlari keluar dari kesibukan duniaku..
ya Allah..:'(

Dalam satu riwayat dimana baginda sedang BERKUMPUL bersama sahabat-sahabtnya, di antara para sahabat ada Saidina Umar, Uthman, Ali, Abu bakar dan sahabat yang lainnya..

Lalu baginda BERTANYA kepada para sahabatnya, “Wahai sahabatku, tahukah kalian SIAPAKAH HAMBA Allah yang MULIA di sisi Allah?"

Para sahabat TERDIAM lalu kemudian ada salah seorang sahabat berkata, “PARA MALAIKAT ya Rasulullah, merekalah yang mulia”

Baginda berkata. “Ya, para malaikat itu mulia, mereka DEKAT dengan Allah dan mereka bertasbih, beribadat kepada ALLAH..tentulah mereka mulia, tapi bukan itu yang aku maksudkan.”

Lalu kemudian para sahabat kembali terdiam, dan tiba-tiba salah seorang sahabat kembali berkata, “ Ya Rasulullah..tentulah PARA NABI, merekalah yang mulia.”

Nabi MuhammadTERSENYUM, baginda berkata,”Ya, para Nabi itu mulia..mereka adalah UTUSAN Allah di muka bumi dan bagaimana mungkin mereka tidak mulia, mereka mulia tetapi ada yang lainnya.”

Para sahabat terdiam, tertanya siapa lagi MANUSIA yang mulia hingga kemudian ada seorang sahabat berkata, “Ya Rasulullah..apakah kami sahabatmu ya Rasulullah?Apakah kami yang mulia itu?"

Baginda memandang wajah sahabatnya satu persatu dan tersenyum melihat para sahabat. Baginda berkata, “Tentulah kalian mulia, kalian DEKAT denganku..kalian membantu PERJUANGANKU, bagaimana mungkin kalian tidak mulia..tentulah kalian mulia tapi ada lagi yang lain juga mulia.”

Para sahabat terdiam semuanya, mereka tidak mampu berkata-kata lagi. Tiba-tiba Baginda, Nabi Muhammad MENUNDUKKAN wajahnya dan tiba-tiba baginda MENANGIS di hadapan sahabat-sahabatnya. Para sahabat pun tertanya, “ Mengapa Engkau menangis ya Rasulullah.”

Lalu baginda mengangkat wajahnya, terlihat bagaimana AIR MTA BERLINANGAN membasahi pipi dan janggutnya. Baginda berkata, “Wahai saudaraku, sahabatku..tahukah kalian siapa yang mulia itu. Mereka adalah manusia-manusia, mereka akan lahir jauh setelah wafatku nanti. Mereka begitu mencintai Allah, dan tahukah kalian..mereka TIDAK PERNAH MEMANDANGKU, mereka TIDAK PERNAH MLIHAT WAJAHKU, mereka hidup TIDAK DEKAT dengan aku seperti kalian tetapi mereka begitu RINDU PADAKU. Dan saksikanlah sahabatku semuanya, aku pun RINDU kepada mereka. Mereka yang MULIA itu, merekalah UMATKUUU”

>>> Dan saat itu, Baginda Nabi Muhammad menitiskan air mata dan semua sahabat menangis. Wahai sahabat, siapakah yang dirindui Nabi Muhammad? Siapakah yang sentiasa DIDOAKAN oleh Baginda setiap waktu? Demi Allah, TOLONG TANYA diri kalian masing-masing, sudahkan kita MENCINTAI Nabi Muhammad saw?
Siapakah IKON kalian selama ini? Siapakah ikon anak-anakmu selama ini? Lihatlah bagaimana anak-anak kita yang sudah MELUPAKAN Baginda Nabi Muhammad, mereka LALAI kepada Baginda..mereka tidak ada lagi rasa CINTA, KASIH, SAYANG kepada Nabi Muhammad..mereka BANGGA dengan ikon ARTIS-ARTIS mereka. Mereka bangga dengan pemain-pemain bola sepak. Sudah BERAPA LAMA kita lalai di dunia ini? Sudah berapa lama kita TIDAK MENDIDIK anak-anak untuk mencintai Baginda, Nabi Muhammad saw? ♥♥♥

>>> Jika kita MENGAKU sebagai UMATNYA, tolong tanya pada diri..sudahkah kita mencinta Baginda? Sudah adakah air mata yang berlinang kerana RINDU kita kepada Baginda? Sudah berapa lama kita LALAI dan LEKA hidup di dunia ini..sudah berapa lama kita MELUPAKAN Baginda Nabi Muhammad saw. Maka, mari sahabat-sahabatku sekalian..kita hidupkan semula rasa CINTA dan RINDU ini di dalam hati, semoga kelak di padang mahsyar..kita akan BERKUMPUL bersama Baginda di sana..amin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...