Pages

WELCOME TO MY BLOG

Wednesday, July 14, 2010

Mencari sinar.fm

Hari ini sebelum kita mengatakan kata-kata yang tidak baik, Fikirkan tentang seseorang yang tidak dapat berkata-kata sama sekali.

Hari ini aku ingin kongsikan kepada anda semua apa yang terjadi dan apa yang aku rasai dalam diri aku ketika dan saat ini.

Hidup aku penuh dengan kebebasan. Aku sempurna sama juga dengan anda semua.
Walaupun aku dalam keluarga sederhana, aku tetap bersyukur pd Yang Esa.

Aku tidak dapat nafikan yang menjadi seorang ketua amatlah berat bebanannya.
Terasa sangat sukar untuk membentuk adik2 ku yang lain.Aku masih perlu belajar dan terus belajar.Usia aku sudah meningkat.

Aku masih mencari sinar kebahagiaan dalam hidupku.Walaupun hari2 keseronokan terpancar pada wajahku namun jiwaku masih kosong.Aku sekadar berdoa dan terus berdoa memohon kesejahteraan diriku dan keluargaku.

Setiap apa yg berlaku pasti ade hikmahnya.Hikmah yg tersembunyi yg kita tidak ketahui ceritanya.Walaupun pahit untuk ditelan tapi itulah kehidupan dan itulah kenyataan.Yang pasti yg pahit itulah biasanya penawar kedukaan, pengubat kekecewaan akhirnya.

Sebagai insan biasa kita tidak lekang dari diuji dgn ujian dan dugaan hidup..makin kita ingin berubah makin kita akan diuji dengan pelbagai dugaan..tapi percayalah, Allah tidak pernah menganiayai hambanya.Pasti ada kebaikannya, pasti ada hikmahnya dan pasti ada kelebihannya.


Setiap kekecewaan yg bertandang pasti ade hikmahnyaa..kita tidak tahu apa yg terbaik tuk diri kita dan masa depan kita...mungkin apa yg kita rasa baik tuk kita sebenarnya buruk tuk kita..dan apa yg kita rasa buruk tuk kita sebenarnya baik tuk kitaa....hanya Allah yg mengetahui...kekadang kita bertanya pada diri sendiri..kenapa jadi macam ni???kalaulah aku tak buat macam ni..tentu takkan jadi begini....inilah yg seringkali bermain difikiran kita bila berlaku sesuatu yg tak diingini dlm hidup kita tapi ingatlah..semua yg berlaku hanya akan berlaku dgn keizinannyaa...itulah yg dinamakan qada & qadar..redhalah dgn segala ketentuan yg telah direncanakan untuk kitaa....

Tiada sesiapa dlm dunia ini mengharapkan kekecewaan & kegagalan dlm hidup mereka...tiada sesiapa yg menginginkan penderitaan & kesengsaraan..tetapi itulah yg seringkali terjadi pada kita...hidup tidak selalunya indah..tidak seindah pelangi..sesungguhnya begitu sukar untuk mencari kebahagiaan..melarik impian...yg belum pasti keputusannyaa...


Allah hanya akan menguji orng2 yg disayanginya sahaja..jadi bersyukurlah kerana kita adalah insan yg tergolong di kalangan tersebut namun demikian harus diingat..janganlah kita kalah dgn ujian yg mendatang..rebah ditepian sebelum sempadan...bangkitlah demi masa depan dengan penuh harapan...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...